Je vindt mijn werk zowel in de commerciële als publieke sector. Een bewuste keuze, want aan beide kanten is geweldig mooi werk te verzetten. 



Culturele Hoofdstad van Europa: LF2018

Als Hoofd Content en concepter stuurde ik de creatieve afdeling van LF2018 aan. Zo bedacht en maakte ik campagnes, tijdschriften en commercials met een zestienkoppig team van creatieven. Een ware snoepwinkel van ervaring en plezier. 

Oerol Festival

Toen het woord anderhalvemetermaatschappij nog niet bestond, werkte ik voor Oerol als copywriter en content marketeer. Ik zette mijn schouders onder een verjonging van de tone of voice en schreef aan crisiscommunicatie toen corona toesloeg. 

Leeuwarder Courant

De Leeuwarder Courant verslaat het regionale nieuws. Na mijn studie schreef ik een aantal jaar als freelancer voor deze krant. Met name verslaggeving en zo nu en dan een stukje achtergrondjournalistiek. Dat zijn de krenten in de pap.

Merk Fryslân

Merk Fryslân zet zich in om Friesland te promoten als culturele vakantiebestemming, met een groene ondertoon. Het is een van mijn vaste opdrachtgevers, waar ik met heel veel plezier voor schrijf. Van wervende campagneteksten (de creatieve krenten in de pap) tot nieuwsbrieven. 

Friese Dansdagen

De Friese Dansdagen (FDD) is een jaarlijks dansfestival in Leeuwarden, ontstaan dankzij LF2018. Ze zetten zich in om de drempel van dans te verlagen en iedereen in beweging te krijgen. In 2019 mocht ik de communicatie voor mijn rekening nemen. 

Waddenagenda

De Waddenagenda gaat over de internationale ontwikkeling van het Waddengebied. In opdracht van Merk Fryslân en de Waddenagenda ontwikkelde ik een concept van videoportretten gericht op de zintuigen. Uitvoering door Artisan Creatives.

Omrop Fryslân

Omrop Fryslân verslaat het Friese nieuws op radio en tv. Voor deze omroep maakte ik programmaconcepten gericht op de online doelgroep. Zo bedacht en maakte ik met vier andere makers het programma Festivette, docuserie Lûk en kookwedstrijd Tafel 18.

Hogeschool NHL Stenden

NHL Stenden is met 20.000 studenten en 5000 medewerkers een flinke organisatie. Als art director ondersteunde ik de teamleider van het team Concept & Creatie een half jaar lang. We werkten aan nieuwe brochures, huisstijlfotografie en 360° campagnes.

Doe Eens Wad

Doe Eens Wad zet zich met zeiltochten en lezingen in om plastic in de Waddenzee te bestrijden. Als onderdeel van de Groene Marketeers hielp ik deze organisatie met het ontwikkelen van een nieuw online plan. Let op: deze nieuwe website is nog niet in de lucht. 

Stadsschouwburg de Lawei

Stadsschouwburg De Lawei richtte zich in 2017 en 2018 sterk op de danscommunity. Om deze uit te breiden organiseerde de schouwburg een thema-avond met podiumgesprekken. Ik leidde deze Engelstalige discussies en gesprekken.

Team Communicatie

Team Communicatie is een reclamebureau in Heerenveen. Voor en met hen bedacht ik onder meer een naamconcept voor in Friesland geproduceerde, duurzame ijsjes en schreef ik voor een aantal Team-klanten. 

Kunstexpeditie Into Nature

Into Nature is een expeditie naar onbekende plekken, die een bezoeker normaal nooit zou ontdekken. Landschapskunst moet hen verleiden toch een bezoekje te brengen. De organisatie van I.N. zocht nieuwe ideeën en input over hoe zij deze unieke kunstexpeditie van landschapskunst neerzetten. Ik leverde mijn bijdrage als copywriter. 

Historisch Centrum Leeuwarden

Het HCL is waar het Leeuwarder archief is ondergebracht. Een bron van verhalen dus! HCL ontwikkelde een nieuwe expositieruimte, met daarin plaats voor een installatie over LF2018 en 'Stad van de Toekomst'. Ik bedacht en ontwikkelde het concept & uitvoering van deze installatie. 

Provincie Fryslân

Onder de noemer 'Erfskip, Lânskip, Mienskip' ontwikkel ik i.s.m. Common Ground Common Sense een nieuw bezoekersconcept voor Friese trekpleisters. In gesprek met inwoners en provincie brengen we mogelijkheden in kaart om toerisme in krimpgebieden op gang te brengen, zonder er een nieuw Giethoorn van te maken.

GHO Communicatie

GHO is een buro met een bijzonder betrokken portfolio. Samen met GHO werkte ik aan een beeldconcept voor de Nacht van de Filosofie. Deze samenwerking was een mooie oefening in multidisciplinaire conceptontwikkeling.

Common Ground Common Sense

CGCS is een collectief van goeddoeners met expertise, waar ik lid van ben. Voor dit collectief bedacht ik een nieuwe webstructuur en schreef ik de volledige inhoud van de website.