Lieuwe Krol
"Wiesje ken ik als een originele en creatieve concepter en copywriter. Ze is kritisch, houdt overzicht en heeft een nauwkeurig oog voor detail. Waar anderen vaak vastlopen in hun dominante denkpatroon, weet Wiesje steeds vanuit een nieuw en fris perspectief communicatievraagstukken te benaderen.
Ze wordt gedreven vanuit de inhoud en verlaat gebaande paden zonder het doel uit het oog te verliezen. Ze durft in haar concepten de kop boven het maaiveld te steken, lastige keuzes te maken en knopen door te hakken.
Als hoofd van de contentafdeling van LF2018, heeft Wiesje een belangrijke en waardevolle bijdrage geleverd aan het succes van dit bijzondere jaar. Niet alleen vanuit haar rol als afdelingshoofd, maar ook door zelf te schrijven en haar creativiteit aan te wenden voor vormgevings-vraagstukken. Wiesje gaf zo creatieve en inhoudelijke invulling aan (inter)nationale campagnes en communicatiemiddelen, zonder daarbij in te leveren op kwaliteit. Ik kan Wiesje dan ook van harte aanbevelen voor opdrachten die in het brede verlengde liggen van alles dat ze voor Culturele Hoofdstad heeft betekend."
Arend van der Meulen
"Tekst nodig? Bel Wiesje. Snel en accuraat."
Karina Pool
"Wiesje en ik kennen elkaar van het bizar fantastische jaar 2018, waar we gezamenlijk in het marketingteam werkten. Na 2018 heeft Wiesje een aantal keren teksten geschreven voor nieuwe campagnes voor de Waddeneilanden vanuit Merk Fryslân. Ik ben een groot fan van Wiesje haar schrijfstijl, heel eigentijds en vrij. Ze leeft zich goed in en maakt een hele passende vertaling van de uitvraag die goed past bij onze doelgroep. Een grote aanrader om Wiesje in te huren voor creatieve projecten en concepten!"
Marije Jansen
"In de aanloop naar Leeuwarden-Friesland 2018 hebben we ons best gedaan om Wiesje als teamlid binnen te halen. Gelukkig maar, want Wiesje kun je er goed bij hebben. Door haar creativiteit denkt ze buiten de gebaande paden. Ze heeft zich ontpopt als een contentmanager die zowel schrijft, redigeert, concepten verzint, motiveert, stuurt als de boel binnen de kaders houdt. Met de benen in de klei en slim genoeg om met creatieven op hoge wolken mee te varen. Eigenzinnigheid kleurt Wiesje. En tot slot, als vrolijke noot een prettige collega."
Gerard Duursma
"Wiesje is iemand die je gerust kunt benaderen voor pakkende en authentieke teksten en concepten. Voor zowel jouw on- als offline media. Ze schrijft deze met bezieling en doet dit op een wijze waarbij de lezer voelt dat het geen prietpraat is.
Als mens is zij fijn in de omgang en denkt proactief mee. Een aanrader!"
Adelie Sinkgraven
"Ben je op zoek naar een enthousiaste en punctuele contenttijger met visie? Dan ben je bij Wiesje aan het juiste adres!"
Jan Westera
"Met Wiesje maakte ik kennis tijdens haar studie Journalistiek, toen ze als stagiaire voor de krant kwam werken. Ze bleek een doorzetter en graver te zijn. Reden voor mij om na het verstrijken van de stageperiode Wiesje aan de krant te verbinden middels een freelance-contract. Daar beleven wij als redactie en de lezers nu plezier van!"
Bert Hofstede
"Wiesje is een vakvrouw. Ze heeft de ideale mix van creativiteit en assertiviteit, waarmee ze strijdt voor het gaafste resultaat. Als collega is ze behulpzaam en altijd in voor een goede grol. En daarnaast schrijft ze gewoon kneitergoede teksten."
Roger Davids
"Wiesje heeft als creatieve manager van het Content team een enorme bijdrage geleverd aan de content creatie rondom de gehele campagne van LF2018. Zo wist ze de visie achter het merk LF 2018 te vertalen naar concrete middelen en de juiste boodschap. Van print, TV, radio, video, online tot en met socials. Wiesje is betrokken, kritisch en pro-actief. En wil elke keer weer een beter resultaat opleveren. Super!"
Rikkert Kremer
"Wiesje is een harde werker die haar verantwoordelijkheid neemt voor haar werk en richting haar collega's. Ze is een uitstekende copywriter met een zeer goed taalgevoel, een creatief denker vol nieuwe concepten, en een fijne collega met een goed gevoel voor humor."
Nelleke Meindertsma
"Tijdens de Friese Dansdagen zorgde Wiesje voor de creatieve bijdrage in de persberichten. Ze werkt snel, efficiënt en is zeerflexibel. Het is heel prettig samenwerken met Wiesje, ze bewaart de rust ook wanneer de druk groot is."
Nicole Venema
"Wiesje is een vindingrijke creatieve duizendpoot waar ik de afgelopen jaren met heel veel plezier heb samengewerkt. Veel gelachen tijdens brainstormsessies waar o.a. onze Schiphol & Bucketlist campagne geboren zijn. Ook was zij een belangrijke spil in het ontwikkelen van het concept voor onze tv spots en de algemene branding van NL Campagne. Wiesje schakelt moeiteloos van concept naar realisering van een uitgewerkte campagne. Ze is resultaatgericht en gaat voor de 10. En daarbij ook nog eens een super fijne collega."